Naučná stezka Okolím Hřenska

Vydejte se na okružní trasu, která patří mezi nejnavštěvovanější v Českém Švýcarsku. Hřensko a jeho okolí je plné zajímavých míst. Naučná stezka okolím Hřenska vás provede tím nejzajímavějším co vám může Hřensko nabídnout…

Trasa stezky

Hřensko – Tři prameny – odbočka k Pravčické bráně – Pravčická brána – Mezní Louka – Mezná – Soutěsky – přístaviště v Edmundově soutěsce – dolní přístaviště – – Hřensko

Popis trasy

Naučná stezka je známá rovněž pod názvem Naučná stezka přátelství či NS přátelství ČSSR – NDR. Vznikla již během sedmdesátých let dvacátého století a vy se projdete po nejzajímavějších krásách Českého Švýcarska. Okruh začněte v obci Hřensko, můžete začít přímo od řeky nebo od hotelu Klepáč. Odtud se vydáte po červené turistické značce a vystoupáte po silnici k Mezní Louce. V případě zájmu, dojeďte autobusem ke Třem pramenům.

Následně zahněte doleva a stále po červené půjdete mezi skalami po kamenité lesní cestě. Informační tabule vám přiblíží lesy, rostliny a pískovce oblasti Labské pískovce. Poté se vydejte strmě vzhůru, odbočte k Jeskyni českých bratří a poté se vraťte zpátky, abyste se ocitli na oddechovém místě pod Pravčickou bránou, vzhůru vás čeká půl kilometru namáhavé trasy po upraveném chodníčku.

Po náročném výstupu se vám dostane nádherné odměny – skvělých výhledů do okolí. Dle potřeby se lze i občerstvit v restauraci Sokolí hnízdo. Pokračujte v cestě dál Gabrielinou stezkou, kde očekávejte celkem pohodlnou část trasy. Stále po červené půjdete podél Křídelní stěny a sestoupíte k silnici a pak k Mezní Louce, odtud se vydáte dál po zelené turistické značce a po cca dvou kilometrech se ocitnete ve vesničce Mezná. Ve středu vsi zahnete vlevo a budete klesat lesem a mezi skalami do údolí říčky Kamenice až k Meznímu můstku, kde přejdete na levou stranu a dojdete k přístavišti. Edmundovou soutěskou vás převozník dopraví na lodičkách, vystoupíte na pravém břehu a již zcela příjemnou cestou dorazíte k silnici a následně k startovnímu bodu výletu.

Délka trasy: Celkem ujdete 19 km po náročně trati

Další turistické a cyklistické trasy